О МУЗИЧКОМ СЕЋАЊУ У КОМПОЗИЦИЈИ МОНУМЕНТИ – УВЕРТИРА ЗА МИР ЂОРЂА МАРКОВИЋА

  • Љубица Илић Универзитет у Новом Саду, Академија уметности, Департман за музикологију и етномузикологију
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.5937/newso2260135I
Кључне речи: музичко сећање, Ђорђе Марковић, Монументи – Увертира за мир, Девета симфонија, Тужбалица жртвама Хирошиме

Сажетак

Сагледавањем различитих теоријских перспектива о улози сећања у савременој култури и разматрањем проблема музичког сећања, у овом раду се испитује значај и значење реминисценција на Девету симфонију Лудвига ван Бетовена и Тужбалицу жртвама Хирошиме Кшиштофа Пендерецког у оркестарској композицији Монументи Увертира за мир (2022) Ђорђа Марковића (1978). Закључак је да је позивање на прошлост, па и оно попут Марковићевог, данас проистекло из тежње да се, услед све бржих друштвених промена и доминације информацијске и медијске културе, друштво одупре страху од заборава, али и неизвесности од онога што следи.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Др Љубица Илић је доцент на Катедри за музикологију и етномузикологију Академије
уметности у Новом Саду. Основне студије завршила је на Факултету музичке уметности у
Београду. Уз подршку стипендије ректора, мастерирала је и докторирала на
Калифорнијском универзитету у Лос Анђелесу (UCLA). На истом универзитету је, као
добитник Ахмансон-Гети стипендије, завршила постдокторске студије, а потом радила и
као гостујући професор на Катедри за музикологију. У свом истраживању усредсређена је
на разматрање различитих аспеката звучне појавности сопства у модерној западној
култури.

Објављено
2023-01-12